lørdag 5. september 2009

KJÆRE SIGRUN!

Tusen takk for oppmuntrende ord! Det var så godt å få dem akkurat i dag. Ja, jeg vil fortsette å blogge. Nå har jeg flyttet til en ny kommune og jeg skal orientere meg litt om hvilke tilbud de har innen psykisk helse.Jeg vil ha det som et lite prosjekt, og det vil jeg skrive om på bloggen.

Det er nå 34 år siden jeg bodde på Notodden. Det er rart å være tilbake for jeg er født og oppvokst her. Jeg ble født på et lite fødehjem i Våladalen som het Frk.Karstads Klinikk.Jeg ble født midt under mammas eksamensperiode ved Statens Sløyd og Tegnelærerskole. Jeg tror både fødsel og eksamen gikk bra.Det er utrolig koselig å være tilbake på gamle trakter. Rett som det er treffer jeg på gamle kjente som merkelig nok ikke har forandret seg så fælt. Kontakten er den samme og vi prater akkurat som vi gjorde for 30 år siden.I ungdomstida var jeg med i det kristne skolelaget og nå har jeg gjennopptatt kontakten med kjære og gode venner som Kristin,Brit Asta, Ingrid og Elin. Kirsti og jeg er invitert hjem til Brit Asta f.k tirsdag og det gleder jeg meg veldig til.
Jeg er også veldig spent på det som skal skje i overimorgen på mandag.

Notodden har et enestående og flott tilbud innen psykisk helse, et aktivitetssenter som heter Kilden et senter for kreativ utvikling og sosialt fellesskap.Det er et samarbeidsprosjekt mellom Blefjell sykehus,Notodden kommune.NAV,Røde Kors,Mental Helse og Telemarksgalleriet. Der er det mange forskjellige grupper. Jeg har lyst til å være med på KOMME I GANG-VERKSTED, et sted for utveksling av ideer, utforsking av muligheter og veiledning/coaching.De har også skriveverksted med kreativ skriving, bokprosjekt og skriving som verktøy i eget liv. På Blefjell sykehus drives også Lærings og mestringskurset "Leve nå" som jeg også vil delta på.
Mandag kl 10 skal jeg snakke med en av lederne for Kilden og det ser jeg veldig fram til. På NAV sa de til meg at det er ikke uvanlig at Kilden noen ganger ansetter brukere med spesiell kompetanse i lønnede stillinger. Det får jeg tenke på etter hvert. Først vil jeg bli kjent med det jeg tilbys som bruker av kommunens tjenester. Ha en riktig god dag, dere som leser bloggen! Og igjen, takk til deg, Sigrun! Ordene dine inspirerte meg og gameg nytt mot og nye krefter. Det skal ofte ikke mere til Jeg skal skrive på bloggen.Det kan jeg og det vil jeg!
Ha en flott lørdag! Klem fra Ingunn

2 kommentarer:

  1. Hei søstra mi!
    Godt at du ser nye dører som åpner seg når andre lukkes! Kirka og møtelokaler finnes også heldigvis på Notodden. Det kan være godt å la seg fylles av Guds barmhjertighet og kjærlighet når en føler seg sviktet av mennesker. Nedoverbakken stopper, og da er det godt å pese og kjenne hjertet slå hardt i livets oppoverbakker. Uansett, husk at Sjefen bærer oss alltid, også deg Ingunn. Dønn glad i deg! hils ho andre søstra vår!klem fra Dagfrid

    SvarSlett
  2. Det var godt å høre, Ingunn!

    SvarSlett