mandag 1. juni 2009

PINSE MED AURORA

Å væe leder i Aurora er krevende.Masse jobbing. Syns jeg jobber med Aurorating nesten hele den tida på døgnet som jeg er våken. Men jeg klager ikke. Jeg trives med det.Er så uendelig glad for å ha en jobb, og så er det moro å kunne legge planer og hele tida forbedre det som er. Har funnet ut at det er veldig praktisk å ha et hjemmekontor. Da kan jeg bruke det når ikke dataen eller kopimaskinen på Auroras kontor er samarbeidsvillig. F.k.tirsdag skal Marius på Konica Minolta hjelpe meg med å koble opp lap-topen mot nettverket på Unity.Da kan vi bruke og ta utskrift fra begge datamaskinene.
Så må jeg huske å få av gårde et brev til Helsedirektoratet med en underskrift som er helt avgjørende for at vi skal få inn resten av tilskuddsmidlene. Nå har vi svært lite på konto, men jeg håper inderlig at pengene kommer snart.
Den 17. juni skal Reidun og jeg på et seminar om evaluering av Opptrappingsplanen , og så håper jeg en av de andre i styret kan gå på seminar 5.juni om Helseministerens Samhandlingsreform. Reidun og Ellen Marie har nettopp vært på konferanse for Brukerorganisasjoner i Sandefjord. Gleder meg til å få rapport
5.juni skal jeg til diabetessykepleier på A-hus. F.k uke skal jeg bestille time hos hudpleier for endelig en gang å ta kverken på skjegget under haka. Kan ikke gå sånn. Torsdag skal jeg ha foredrag på Senter for hørsel og psykisk helse om motivasjon og livskraft. Får bruke honorarpengene til hudpleieren.
Håper å få tatt hormonprøver for å bekrefte elle avkrefte om jeg har Cushings syndrom. Jeg merker at hormonene er i ubalanse. Siden 18.mai har Lykkeliten og jeg gått 13 ganger rundt Nordbytjernet.Jeg spiser stort sett riktig og lever sunt. Likevel, jeg går ikke ned i vekt og det er høyst frustrerende. Da jeg veide meg for noen dager siden på legesenteret hadde jeg gått opp 800 gram.Da ble jeg lei meg. Jeg sliter hardt med å bli kvitt den store, stygge maven min, men klarer det ikke. Må visst være fornøyd foreløpig med at jeg endelig etter flere år har klart å stabilisere blodsukkeret. Nå ligger det mellom 6 og 8 og det er jeg godt fornøyd med. Jeg merker at når jeg bruker medisiner som er hormoner,f.eks. Insulin, Livial eller Circadin, så har jeg det så utrolig bra både i kropp og sjel. På samme tid får jeg energi, men går gjennom dagen med en stille og behahagelig ro inne i meg. Det er akkurat som om prosessene i kroppen har funnet tilbake til sin egentlige rytme ,i hvert fall de som ikke har med vektreduksjon å gjøre.Det gjør at jeg kan bruke mye tid og mye krefter på Aurora. I går var det så stille og godt der. Jeg jobbet med nyhetsbrevet og plutselig hadde det gått 5 timer og jeg måtte hjem til Lykkeliten. Men nå har jeg trykket opp giroer(med god hjelp fra den tidligere lederen, Liv.Tusen takk!) jeg har skrevet på konvoluttene og stemplet dem.Vi satser på å sende ut mange nye medlemsbrev i håp om mange nye medlemmer. Ta kontakt med Aurora hvis du vil ha et tilsendt.

Nå har vi nettopp våknet til en ny morgen og jeg må se å komme meg i dusjen.Tar en tur på Aurora i dag også. Vil så gjerne ha det ryddig og fint til temamøtet vårt den 10.juni. Da kommer Nils Henrik Hougen og skal snakke om kurset sitt:"Å reparere psykiske skader." Ta en tur innom da vel! Møllergata 23 ,2.etg rom 202 kl 17.00.Du er hjertelig velkommen! Alltid hyggelig med nye ansikter.Ha en fin dag!
Klem fra Ingunn

1 kommentar:

  1. Takk for at Hougen er invitert til Aurora! Her kan man lese mer om ham: http://sfs.as/om_nils_henrik_hougen.htm

    SvarSlett