onsdag 10. juni 2009

KONFERANSE OM MEDISINBRUK I PSYKIATRIEN

For noen år siden kontaktet jeg Olav Nyttingnes i Rådet fordi jeg hadde et forslag om en konferanse om bruk av medisiner i psykiatrien. Aurora har tatt opp den tråden og nøstet litt videre på disse tankene.Det ekstraordinære årsmøtet i Aurora i fjor høst vedtok at jeg , som initiativtaker, skulle få 10 000 kroner av Aurora for å utarbeide et forprosjekt. Jeg har jobbet en del med tanker, ideer og planer og jeg har studert noe av litteraturen til Peter Breggin. Jeg hadde også tenkt å sende brev til samarbeidspartnere fordi dette er et så stort prosjekt at Aurora ikke på noen måte kan greie det alene.Jeg anser meg absolutt ikke for å være ferdig med denne jobben, og tenker faktisk å arbeide en del med dette i sommerferien. Som ny leder i Aurora har det vært så utrolig mange ting å gripe fatt i. Nå i våres sendte jeg, på vegne av Aurora, en søknad til Oslo kommune om økonomisk støttetil en konferanse om medisinbruk i psykiatrien i løpet av året 2010.
I går var Reidun og jeg på møte i Kontaktforum i Rådet. Da fikk vi vite at Rådet v Olav Nyttingnes er i ferd med å sende inn søknad til Helse og Rehabilitering om midler til nettopp en konferanse om medisiner i psykiatrien.
Aurora er medlem i Rådet og betaler faktisk en høy kontigent , 4000 kroner i året.
Derfor har jeg i dag sendt en mail til Olav Nyttingnes og anmodet om at Aurora kan stå sammen med Rådet som søkerorganisasjon og selvsagt være med i planlegging og gjennomføring av konferansen. Søknaden skal sendes i morgen, så jeg håper at Olav ser mailen og gir meg tilbakemelding før søknaden blir postlagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar