onsdag 10. juni 2009

FORANDRINGER I LIVET

Temaet for Verdensdagen i år er "LIVETS OVERGANGSFASER". Jeg syns det er en flott tittel. Livet er i kontinuerlig forandring og vi går alle inn og ut av endringer og overgangsfaser. Forandringer kan for alle virke ukjent og skremmende fordi trygghet er så nært knyttet til forutsigbarhet og alt som er kjent. En kan også oppleve mye sorg og tap i overgangsfaser fordi vi mister eller forlater det trygge og stabile til fordel for det nye og ukjente. Likevel innbærer det en stor utfordring og mulighet til personlig vekst hvis vi tør å ta sjansen på at det kan komme til å gå bra.
Nå har jeg bodd 4 år på Jessheim. Jeg har en fin leilighet, men jeg har ikke klart å få kontakt med andre enn de i familien min som bor her. Jeg er veldig glad i dem, men trenger også et nettverk i nabolag og lokalmiljø. Jeg syns det er vanskelig å bo her og jeg føler meg ensom og aleine mange ganger.
Jeg har lenge hatt et enestående tilbud fra søsteren og svogeren min , Kirsti og Bjørn om at jeg kan få leie rimelig en kjempekoselig leilighet i 2.etg. i huset deres på Notodden. Jeg er født og oppvokst i denne byen.
Jeg har tenkt på det i flere år, gått frem og tilbake, bestemt meg og ombestemt meg. Jeg opplever at det er skremmende å ta et så stort valg som det å bytte bosted.Likevel vet jeg at jeg kan takle det. Og jeg kjenner dypt inne i meg at det er dette jeg virkelig vil.
Jeg mister ikke vennene mine og jobben som leder i Aurora. Kommer til å reise inn til Oslo og arbeide 6 timer på Auroras kontor annenhver onsdag. Og jeg får leie et stort og kjempefint hjemmekontor i kjelleretasjen hos Kirsti og Bjørn til 100 kroner måneden! Slå den!!
Jeg fikk et godt råd av Liv Gunhild i styret: "Lag en liste over alt som taler for og alt som taler mot. "Jeg hadde bare positive ting og ingen motargumenter. Derfor gjør jeg det.Jeg har tatt valget og beslutningen. Nå gjenstår det å gjennomføre det. Nå må jeg stole må meg selv. JEG SKAL KLARE DET!
Klem fra Ingunn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar