torsdag 9. april 2009

NYTT FRA AURORA

Kjære Auroravenner!
Nå har jeg skrevet en hel del om Lykkeliten, meg og mitt. Jeg har imidlertid ikke glemt at dette er AURORABLOGGEN og at den var tenkt å være en informasjonskilde om det som skjer i Aurora for medlemmene og andre interesserte.
Denne uka har jeg jobbet mye med Aurorasaker. Sist mandag var jeg 5 timer på kontoret,ryddet, vasket og arkiverte en god del løse ark som lå i bunker her og der.
Likevel, det gjenstår en hel del og Reidun og jeg er enige om å innkalle styret til en felles dugnad torsdag 16.april fra kl 11 til kl 14.00. Da må vi finne ut hvordan vi vil ha kontoret, hvilke møbler som er hensiktsmessige og hvilke vi ikke trenger. Vi må også samkjøre og gjøre ferdig arkivering og systematisering av skriftlig materiale. Jeg håper vi kan finne koder. brukernavn og passord som Aurora fikk i forbindelse med bredbåndstilknytning. Jeg har kjøpt inn en laptopp, ryggsekk til laptopen, minnebrikke og Officepakka. Jeg gjorde det fordi da jeg gikk inn på dataen til Aurora, så var det tusenvis av mailer som ikke var slettet eller arkivert. Det hele virket usystematisert og uoversiktelig. Vi skal selvsagt beholde denne datamaskinen, men jeg mener at det også er nødvendig med en maskin der vi fort finner og får tilgang til de viktigste dokumenter og brev.Og der vi regelmessig sletter og arkiverer mailer slik at ikke maskinen stopper helt opp. Det er også helt avgjørende at datamaskinen har et trygt og velfungerende sikkerhetsverktøy for å unngå virusinfiltrasjon. Jeg tar det hele og fulle ansvaret for dette innkjøpet fordi jeg mener at det er nødvendig for foreningen å ha en trygg og kontinuerklig oppdatert datatilgang.
Ellers så har jeg sørget for at Aurora nå har en skriftlig leieavtale med Unity. Vi betaler kr 6800 i mnd for husleie og strøm, og begge parter har 6 mnd. oppsigelsestid.
Jeg syns vi har fått et fabelaktig flott styre! For meg som leder, så er det så fint å oppleve at styremedlemmene tar initiativ og gjør ting på egen hånd. Alle virker positive og interesserte i at Aurora skal være en god forening og støtteorgan for mennesker som sliter.
7.mai inviteres styremedlemmene til styremøte, og da har vi tenkt å ha en liten idedugnad om hva vi vil at Aurora skal satse på og prioritere resten av dette året. Nestleder Reidun og jeg foreslår at vi i slutten av mai arrangerer et temamøte og inviterer Nils Henrik Hougen til å snakke om NLPmetoden og hvordan han tenker seg at et kurs "Om å reparere psykiske skader", hvordan vi kan legge til rette for det, hvor mange eller hvor få deltagere og hva det skal koste for den enkelte og for Aurora som initiativtager og arrangør.
Reidun og jeg har også snakket en del om hvordan vi kan gjøre Aurora til et møtested for medlemmene, og vi tenker også på å ha et temamøte med psykiater Stubhaug om hans tanker rundt effekten av psykoterapi, og et møte med redaktør Polecynski i tidsskriftet Mat og Helse om Ortomolykulær behandling.

Men nå er det altså skjærtorsdag og vi er inne i påsken. Mange har nok dratt på fjellet, men jeg vil likevel ønske alle som måtte komme innom AURORABLOGGEN en riktig god påske! Jeg skulle ønske at vi kunne ta med oss Oppstandelsens kraft fra 1. påskedag når vi er hjemme igjen og skal ta fatt på hverdagen. Påskeevangeliet er at Jesus døde for våre synder på Golgate, MEN Han sto opp igjen etter tre dager og derfor kan vi leve våre liv i lys og kraft. PÅSKEMORGEN SLUKKER SORGEN! Påskeklem fra Ingunn og Voff fra Lykkeliten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar