lørdag 7. mars 2009

INSTITUTT HOUGEN

I går kveld hadde vi et effektivt og godt styremøte på Aurora.Vi fordelte arbeidsoppgaver og snakket om at det først og fremst er viktig å få i gang aktiviteter for medlemmene. Jeg orienterte om at jeg hadde snakket med spesialterapeut(min egen benevnelse) Nils Henrik Hougen som driver sin NLP-praksis fra sitt Institutt Hougen i Tønsberg. Han er positivt innstilt til å samarbeide med Aurora om et todagers kurs for medlemmene: "Å reparere psykiske skader."
Jeg har selv tatt 5 kurs hos Nils Henrik, jeg har brukt han som terapeut og jeg har jobbet sammen med han.
I årenes løp har jeg hatt en rekke forskjellige terapeuter, men det kan jeg si med handa på hjertet at de metodene som Institutt Hougen benytter, det er det ENESTE som virker i hverdagslivet. Det er min erfaring.

Jeg kan stå fullt og helt inne for Nils Henrik Hougen. Han er en seriøs, varm og positiv terapeut. som arbeider samvitighetsfullt og hardt for at mennesker skal få et godt liv.Han sier: "Du kan ikke forandre det vonde som skjedde i fortida, men du kan forandre følelsene som er knyttet til det vonde."
Jeg har delt mye vondt, hjerteskjærende vondt med Nils Henrik.Da fikk jeg lov til å legge ei lita svett hand i handa hans.Bare det. Han lyttet, var nærværende og til stede.
Jeg syns det er på høy tid nå at myndighetene må anerkjenne og gi økonomisk støtte til det fantastiske arbeidet som utføres ved Institutt Hougen og til de som bruker Instituttet, men som må betale alt av egen lomme. Hougen har spiseproblemer som spesialfelt og har i mange år hatt store og gode visjoner for å skape et senter etter en modell fra Sverige. Dessverre har han møtt hindringer og skepsis i stedet for å blitt sett som den store ressursen han er for HelseNorge.

Styret i Aurora vil invitere Nils Henrik til en samtale om hvordan vi praktisk kan legge til rette og gjennomføre et todagers kurs i Oslo for medlemmene og andre interesserte .Vi skal også komme fram til en kurspris som alle kan leve med.
Høres ikke dette spennende ut?
Flere opplysninger kommer i medlemsbrevet som Reidun og Liv satser og håper på å få sendt ut til medlemmene før påske.
Har bestilt 50 brosjyrer om Institutt Hougen. Ta kontakt med Aurora hvis du vil at vi skal sende deg en eller flere.
I hele neste uke er jeg bortreist. Nestleder Reidun henter post og er kontaktperson.

Skal hilse til alle kjente fra Elin. Hun er på rekreasjon på Lillehammer, men har sagt ja til å ta ansvaret for Minnemarkeringen over psykiatriens ofre. Den finner sted lørdag 28.mars. Mer info i medlemsbrevet.
Ha en fin lørdag!
Stor klem fra Ingunn

1 kommentar: