søndag 1. mars 2009

Et første" ØYE-BLIKK"



Kjære Auroravenner!
Så er vi i gang, som bloggere!
Som nyvalgt leder av Aurora støtteforening for mennesker med psykiske helseproblemer, så har jeg gleden av å si VELKOMMEN til Aurorabloggen!
Her har jeg tenkt å skrive smått og stort om det jeg gjør som leder for Aurora.og det et er mitt håp at bloggen kan bli et viktig kommunikasjonsverktøy oss medlemmer i mellom. Det betyr ikke at vi skal kutte ut medlemsbrevene, men det ene behøver vel ikke utelukke det andre?Jeg er opptatt og interessert i hvordan Auroras medlemmer tenker og hva dere vil at foreningen skal jobbe med, selvsagt i tråd med vedtektene som alltid må være det grunnlaget som foreningen hviler sin virksomhet på.
Noe av det første vi må fokusere på er å få økt medlemstallet.Pr i dag har vi 64 betalende medlemmer, så her er potensialet stort for en forbedring.
Planen er å prøve å få til temamøter med aktuelle foredragsholdere. Jeg tenker f. eks. på redaktør i Mat og Helse Dag Polecynski.Han er ekspert på Ortomolykulær behandling av psykiske helseproblemer, et tema vi også har vært innom i Aurora tidligere.

Dere vet vel at Aurora er 15 år i år ? Det må vel være grunn nok til en fest eller hva mener dere? Har dere forslag til program, så ikke nøl! Kast dere over bloggen og skriv!
Det viktigste vi skal jobbe med i Aurora er å få et nytt og mye bedre innhold i behandlingstilbudet for mennesker med psykiske helseproblemer.
I løpet av året håper vi å kunne arrangere en konferanse utelukkende om medisinbruk i psykiatrien. Det ekstraordinære årsmøtet før jul vedtok at jeg skulle få et honorar for å gjøre et forarbeid til denne konferansen.Jeg jobber med saken , men håper å kunne trekke veksler litt på Auroras tidligere leder Livs erfaringer med den vellykkede konferansen på Sanderud, men også ikke minst samarbeide med vårt nyvalgte styremedlem Liv Gunhild Solberg som sitter med en enorm kunnskap og kompetanse på dette området. Vi er priviligert som har fått henne med i styret! Pr. i dag har vi altså både brukere, pårørende og fagfolk som styremedlemmer og jeg tror det er en berikelse for Aurora fordi hvis vi skal klare å få til endringer, så må vi samarbeide og spille på lag. Selvsagt har vi lov til å si i fra og kritisere psykiatrien, men det er så viktig at vi også fokuserer på det som er bra og hva vi kan samarbeide om.

Fredag 6.mars 2009 kl 16.00 innkalles styremedlemmer og varamedlemmer til det første styremøtet.Da er det også nøkkeloverrekkelse til den nye lederen ved tidligere leder Liv Evensen.
Skriftlig innkalling og saksliste kommer i posten.

Ellers så har jeg i dag jobba litt med Aurorasaker, har bl. a mailet litt til Opptrappingsplanens far Dagfinn Høybråten om situasjonen i helsevesenet og Nav.Tror han kommer til å svareJeg skal prøve å få hjelp til å legge disse mailene inn i bloggen. Vet ikke enda helt hvordan jeg gjør det.

Kjære venner! Takk for tilliten!Jeg gleder meg til å jobbe i Aurora!
Hjertelig hilsen

Ingunn

2 kommentarer:

  1. Kjære Ingunn,

    Gratulerer som ny leder av Aurora!

    Jeg er så glad for at du har tatt på deg lederjobben! Det blir spennende å følge Aurora i hennes 16. leveår.

    Det er også veldig positivt at du har opprettet en Aurora-blog, slik at vi som er medlemmer av Aurora, kan lese om Auroras planer og aktiviteter. Det skal også bli fint å lese innlegg som gjelder vårt smertensbarn, psykisk helsetjeneste, og tanker og innspill som kanskje kan bidra til at folk som er i en krise og ønsker helsehjelp, skal få en forsvarlig behandling for psykiske helseproblemer som kan hjelpe dem å komme i gang igjen med livene sine.

    Stor klem,

    Siri Lill

    SvarSlett
  2. Gratulerer fra meg også, Ingunn!
    Det er en flott blogg.

    SvarSlett