fredag 6. mars 2009

HER ER SVARET FRA HØYBRÅTEN:

"Hei Ingunn og takk for mail, og gratulerer med jobb! Så flott å lese om ditt utrettelige arbeid.Det imponerer meg.Jeg er svært opptatt av hvordan NAV jobber, noe det også er mye fokus på i disse dager.Det du skriver tar jeg med meg. Jeg har nylig vært i høring i kontroll og Konstitusjonskommiteen om opptrappingsplanen for psykisk helse på bakgrunn av Riksrevisjonens rapport.Der la jeg vekt på at den holdnings og kulturendring som det ble tatt til orde for i Opptrappingsplanen ikke har blitt fulgt opp slik det burde. Brukermedvirkning,mestring, og desentralisering er viktig ideologi som må prege de psykiske helsetjenestene. Vi jobber med å fremme en interpellasjon til Helse og Omsorgsministeren om hvordan han vil følge opp dette fremover.

Du kan ikke som privatperson fremme et lovforslag,men du kan komme med inspill til et representantforslag fra en stortingsrepresentant.Krf jobber med å fremme et representantforslag om psykisk helse i vår og våre rådgivere kan ta et møte i den sammenheng. Takk for ditt engasjement!

DAGFINN H

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar